tisdag 29 april 2014

Ta ansvar för var din sperma hamnar.

En intressant sak med många fertila män med kuk är att de blir arga om den andre (oftast en kvinna med livmoder, men åtminstone någon med livmoder) blir gravid med deras barn, trots att det inte var meningen (nu räknar jag in sex som har varit frivilligt, dvs inte våldtäkter). Kan inte män med kuk börja fatta att de alltid tar en risk när de har barnalstrande sex, även om p-piller och annat är inblandat? Liksom, vill ni verkligen verkligen VERKLIGEN INTE ha barn nu och med denna kvinna så kanske ni ska använda kondom, för att vara på den säkra sidan, eller kanske inte ha barnalstrande sex alls (och istället ha typ oralsex)? Om ni inte vill använda kondom eller bara ha oralsex, så får ni vara beredda på att ta risken att det blir barn. Ni kan inte komma och säga att en kvinna ”lurade er”: ni har nämligen också ett ansvar för er reproduktiva förmåga.

Jag, som har livmoder, tar en risk varje gång jag väljer att ha barnalstrande sex med en fertil kukbärare, för även om jag tar p-piller så finns det ingen garanti för att det någon gång faktiskt kan gå snett och det blir barn mot min och den andres vilja. Jag har haft tur hittills, men det är å andra sidan inget jag iskallt kan räkna med även i framtiden. Jag tar konstant en risk, och får helt enkelt vara uppmärksam på ifall det någon gång har gått snett. Jag tar en risk, och den andre tar en risk, hur försiktiga vi än må vara.


Gud, kan inte män med kuk börja ta ansvar för var deras sperma hamnar.

1 kommentar :

  1. Ja man kan ju faktiskt tycka att det är på tiden att dessa kukinnehavare gör det!!

    SvaraRadera